سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، کارهای والا و ارجمند را دوستمی دارد و کارهای حقیر و خُرد را ناخوش می دارد [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
خشکبار و مزایای ان - ورزش سلامت تغذیه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • اکنون در رابطه با خشکبار و یک سری مزایای ان صحبت می کنیم:

     

    یکی از نکات خوب در رابطه با میوه ها این است که می شود انها را خشک نمود و در طول سال به عنوان خشکبار مصرف نمود.این میوه های خشک شده حتی پس از خشک شدنشان مواد خوب و مفیدی در انها یافت میشود.

    خشکبار خوراک خوشمزه و مفیدی برای ورزشکاران به حساب می اید.در این مواد مقادیر زیادی پتاسیم و سلنیوم و نیز مقادیر کمی مواد معدنی و  به خصوص فیبر و ویتامین <ا> (در میوه های زرد یا نارنجی) وجود دارد.

    خشکبار برای افرادی که یبوست دارند بسیار مفید است زیرا غنی از فیبر و ملین است.و ضمنا برای افرادی که دچار کم خونی هستند نیز مفید است به دلبل غنی بودن منابع اهن در ان.

    اکنون به بعضی از این خشکبار ها و مزایای انها اشاره میکنیم:

    1/ خرما/ جانشین خوبی برای مواد قندی و شکر است و نیز درمان خوبی برای عارضه خستگی مزمن .انواع خرمای خشک نوعی از ان است.

     

    2/برگه الو(بخارا)/ برگه الو یا گوجه خشک شده از نظر پتاسیم غنی است و برای کسانی که فشار خون بالا دارند مفید است .در این برگه مقدار زیادی نیاستین و ویتامین <ا> و ویتامین <ب6>وجود دارد.در این برگه ها مواد شیمیائی به نام هیدروکسی فنیلیساتین وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتران می شود بنابراین ان را عاملی برای از بین برنده یبوست میشناسند.

    3/کشمش/ حاوی منابع غنی از مواد غذایی انرژیز است. برای تقویت طبیعی انرژی بسیار مفید است.100 گرم کشمش در حدود 70 گرم ساکاروز و گلوکزو فروکتوز طبعیی دارد.این میوه برای افرادی که به انرژی بیشتر از حد طبیعی  نیاز دارند مانند ورزشکاران  مفید است.

    کشمش غنی از اهن است. 100 گرم کشمش شامل بیش از 25 درصد مواد لازم توصیه شده در یک روز برای زنان است.همچنین فیبر زیادی در ان وجود دارد که به کاهش کلسترول و نحوه عملکرد روده ها کمک میکند.در کنار ان از پتاسیم میتوان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن میشود.

    همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی است و مقادیر کمی ویتامین <ا> مقادیر مناسبی ویتامین <ب> نیز در ن وجود دارد.

    توصیه میشود قبل از مصرف ان را بشوئید زیرا ممکن است شامل سولفور و روغن های معدنی باشد. این ماده غذایی غنی از کالری است و برای افرادی که دچار دلشوره و افسردگی هستند بسیار مناسب و مفید است.



    متین سهامی ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 11:2 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :147076

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    خشکبار و مزایای ان - ورزش سلامت تغذیه
    متین سهامی
    با سلام...من متین هستم...خوبید.... امیدوارم بتونم مطالب خوبی رو برای راهنمایی شما دوستان عزیز در این وبلاگ بذارم... موفق و پیروز باشید..

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    خشکبار و مزایای ان - ورزش سلامت تغذیه

    >>لینک دوستان<<

    >>ساعت وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<