سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دست از گناه برداشتن آسانتر تا روى به توبه داشتن . [نهج البلاغه]
نکاتی در رابطه با جوشهای پوستی(دکتر احسانی) - ورزش سلامت تغذیه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • دستکاری جوشها باعث ایجاد لک‌های تیره و فرو رفتگی پوست می‌شود

     


    دستکاری جوشها و کندن آنها باعث ایجاد لک‌های تیره و فرو رفتگی پوست خواهد شد که برطرف کردن آن بسیار مشکل است.


    دکتر فرانک احسانی توضیح داد: شایعترین بیماری پوستی در نوجوانان و جوانان جوش‌های غرور و جوانی است که در اصطلاح علمی به آن آکنه می‌گویند. این جوشها در اثر التهاب غدد چربی پوست به وجود می‌آیند که معمولا بعد از سن بلوغ و با فعال شدن غدد جنسی در افراد آغاز می‌شود.
    وی در ادامه افزود: البته با وجود این که شروع این جوشها معمولا با شروع ترشح هورمونهای جنسی در بدن همراه است ولی به طور قطعی دلیل هورمونی ندارند و زمینه ژنتیک در افراد در اکثریت موارد به شدت ضایعات آنها می‌افزاید.
    دکتر احسانی در مورد تاثیر هورمونها در آکنه بیان کرد: اکثر افرادی که مبتلا به آکنه هستند مشکل غددی به معنی بالا بودن یا پایین بودن هورمون خاص ندارند و این اختلالات هورمونی بیشتر در افرادی مطرح است که علاوه بر جوش صورت، علائم دیگری نیز داشته باشند مثلا دختر خانم‌هایی که علاوه بر آکنه علائم اختلال نظم پریود، چاقی، جوش در صورت، ریزش موی سر و غیره را داشته باشند در این صورت می‌توان دلیل آکنه را اختلالات هورمونی دانست.
    مصرف برخی داروهای خوراکی آکنه را افزایش می‌دهند
    دکتر احسانی مصرف برخی داروها از طریق خوراکی و یا موضعی را باعث افزایش آکنه دانست و تصریح کرد: مصرف هرگونه دارو باید با تجویز پزشک باشد و علاوه بر آن مواد آرایشی این افراد نیز باید فاقد چربی باشد و هرگونه کرم چرب و غیر دارویی در اولین فرصت با مواد شوینده مناسب شسته شوند.
    تاثیر رژیم‌های غذایی در آکنه
    وی همچنین با اشاره تاثیر تغذیه در افزایش و کاهش آکنه بیان کرد: مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه بخصوص مصرف میوه گریپ فروت باعث کاهش آکنه می‌شود.
    آیا آکنه درمان قطعی دارد؟
    این متخصص پوست در این مورد توضیح داد: آکنه نیز مانند بسیاری از بیماریهای پوستی نیاز به درمان طولانی مدت دارد و حداقل دوره درمان آن شش ماه است ولی اکثر داروهایی که برای درمان آکنه تجویز می‌شوند قادر به تغییر جنس پوست نیستند بنابراین افرادی که پوست‌های چرب دارند باید مرتبا از محلولهای ضدعفونی مناسب و شوینده‌های قوی استفاده نمایند چرا که عود ضایعات بعد از قطع درمان شایع است.
    __________________


    متین سهامی ::: شنبه 86/8/19::: ساعت 9:49 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :147051

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    نکاتی در رابطه با جوشهای پوستی(دکتر احسانی) - ورزش سلامت تغذیه
    متین سهامی
    با سلام...من متین هستم...خوبید.... امیدوارم بتونم مطالب خوبی رو برای راهنمایی شما دوستان عزیز در این وبلاگ بذارم... موفق و پیروز باشید..

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    نکاتی در رابطه با جوشهای پوستی(دکتر احسانی) - ورزش سلامت تغذیه

    >>لینک دوستان<<

    >>ساعت وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<