سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف، دوستی را پایدار می کند . [امام علی علیه السلام]
هشدار در رابطه با عوارض مصرف داروهای لاغری(رضا امری نیا) - ورزش سلامت تغذیه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی بر جدی گرفتن عوارض مصرف داروهای لاغری تاکید کرد و گفت: تعریق،سردرد،افزایش فشار خون،سرگیجه،کم‌خوابی و خشکی شدید دهان از عوارض داروهای لاغری است که حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.


    دکتر"رضا آمری‌نیا"روزدوشنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:براین اساس،استفاده از داروهای لاغری نباید به‌عنوان نخستین گام بلکه آخرین راه در افرادی که دچار چاقی مفرط (چاقی‌کشنده) هستند، با تجویز پزشک مصرف شود.

    وی با اشاره به انواع داروهای لاغری ، گفت: داروهای لاغری شامل سه گروه داروهای کاهنده اشتها، داروهای دافع چربی و داروهای حجم گیرنده در دستگاه گوارش است.

    این مشاور تغذیه و رژیم درمانی افزود:داروهای کاهنده اشتها از جمله
    "سیبوترامین" و "فنترامین" با تاثیر بر مرکز اشتها و در حقیقت تاثیر بر روی هورمون
    "سروتونین" سبب کاهش اشتها می‌شود.

    وی‌گفت: مصرف این دارو دارای عوارض زیادی همچون اضطراب، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و تنگی نفس بوده و به همین دلیل مصرف آن در افراد بالای ‪ ۵۰‬سال و مبتلایان به بیماری آسم و بیماری‌های قلبی- عروقی ممنوع است.

    آمری‌نیا اظهارداشت:داروهای دافع چربی از دستگاه گوارش ازجمله "اورلی استات" یا"زنیکال" با تاثیر بر آنزیم‌های روده‌ای مانع جذب ‪ ۳۰‬درصد چربی‌های خورده شده می‌شود اما این دارو تاثیری در دفع کربوهیدرات‌ها ندارد.

    این مشاور تغذیه و رژیم درمانی افزود: مصرف این دارو عوارضی همچون اسهال چرب، کمبود ویتامین‌های محلول در چربی از جمله ویتامین ‪ E ،A‬و ‪ D‬را به دنبال دارد.

    وی ، گروه سوم داروهای لاغری را نیز داروهای حجم‌گیرنده دستگاه گوارش از جمله ترکیبات "آگار" دانست که با پر کردن حجم معده سبب بروز احساس سیری در فرد شده و عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

    آمری‌نیا یادآورشد:داروهای متفرقه که در ترکیباتشان از موادی همچون هورمون‌های تیروئید یا ترکیبات " آمفتامینی " و یا سایر ترکیبات هورمونی استفاده شده با افزایش سوخت و ساز بدن سبب لاغری فرد می‌شود.

    این متخصص افزود: مصرف این گروه از داروها با توجه به ایجاد اختلال در سیستم طبیعی هورمونی بدن ، مورد تایید مراجع علمی نیست و مصرف داروهای مختلف گیاهی نیز برای درمان چاقی و کاهش وزن ، با توجه به مکانیسم اثر ناشناخته آن‌ها توصیه نمی‌شود.



    متین سهامی ::: شنبه 86/6/24::: ساعت 11:54 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :147072

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    هشدار در رابطه با عوارض مصرف داروهای لاغری(رضا امری نیا) - ورزش سلامت تغذیه
    متین سهامی
    با سلام...من متین هستم...خوبید.... امیدوارم بتونم مطالب خوبی رو برای راهنمایی شما دوستان عزیز در این وبلاگ بذارم... موفق و پیروز باشید..

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    هشدار در رابطه با عوارض مصرف داروهای لاغری(رضا امری نیا) - ورزش سلامت تغذیه

    >>لینک دوستان<<

    >>ساعت وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<